neděle 1. března 2015

Co kdyby... X-Com 1

Co kdyby hra UFO: Enemy Unknown nevyšla v roce 1994, ale v této době?

     První a druhou hru ze série X-Com považuji za jedny z těch nejlepších her, které ve zlaté éře herního průmyslu vznikly. Výborné strategie, management a taktické plánování ve spojení s líbivou grafikou ze hry udělaly klasiku svého žánru, kterou zatím nikdo nepřekonal. Ani remake z roku 2014, na který by se sice článek vztahnout dal, nicméně zde byla předělaná klasika do moderního hávu, nevytvářela se celá nová hra. Nicméně, co by ze hry bylo, kdyby původní hru z roku 1994 vytvořilo a vydalo letos třeba EA nebo Activision?
     Hra by díky tomu měla větší rozpočet, takže by obsahovala lepší grafiku, obsahovala by spoustu grafických efektů, díky kterým by jí s oblibou hráli mladší hráči a kvůli nim by byla upravená obtížnost, aby s ní neměli problémy. Protože děti, které nezvládnou dohrát tuto hru, nebudou kupovat následující pokračování, které začne vycházet pravidelně každý rok na podzim. Příběh hry bude stejný, ale v každém díle bude nová várka mimozemšťanů, kteří se pokusí ovládnout Zemi. Akorát bude jako plnohodnotná hra vycházet za plnou cenu jako klasická hra, nebude přinášet změny, bude stejný engine a kromě toho budou vycházet i další DLC, například barevné varianty bojových stíhačů, nové jednotky X-Com (samozřejmě bez zvýhodnění v soubojích) a nové zbraně (varianty stávajících zbraní, bez změny ve statistikách).
     Ve většině her je už zakombinovaný online režim. Nejinak by tomu bylo i tady. Hra by v případě EA vyšla pouze pro Origin a obsahovala by samozřejmě online aktivaci, která by kontrolovala pravost kopie. Online funkce by ve hře byly podobné jako v případě XCOM remaku, nicméně by zde byly doplněné ještě nějaké nové režimy (varianta fortressu nebo siege, případně commander režim, vše známe z Battlefield série). Samozřejmě s podporou mnoha DLC.
     Hratelnost by byla podobná remaku z roku 2014, takže o tu bych se nebál. Pokud tyto velké společnosti zvládnou udělat něco kvalitně, tak je to hratelnost, která vás donutí pokračovat, i kdybyste nechtěli. Už jen pro ten zážitek. Akorát herní doba by se snížila. Pokud by se mise opakovaly, nesměly by být tak časté a díky tomu by se hra dala dohrát třeba o 10 hodin rychleji. Mise by kopírovaly povrch území, kde spadlo/přistálo UFO, stejně jako v případě původní hry a vše by bylo zničitelné, opět stejně jako v roce 1994.
    Otázka pak pro hráče zůstává, zda má smysl kupovat/hrát hry, které by vydal nějaký velký moloch s vidinou velkého zisku, nebo důvěřovat menším společnostem, které hry berou vážně a pro které je tvorba hry pro hráče na prvním místě? Má smysl čekat na hru kvůli grafice, nebo obětovat super duper grafiku s tím, že hru utáhne skvělá hratelnost?
    

Žádné komentáře:

Okomentovat